pondelok 8. decembra 2014

Aby bola rovnováha

Viem, že aj ja sama často preháňam, ale nemám rada extrémy. Všetko prisladké mi odjakživa liezlo hore krkom a počúvať niekoho, kto vidí veci ako „celé zle“, ma vždy frustrovalo. V oboch prípadoch niekto niečo tají. A ja mám rada úprimnosť.

Dlhé roky som sa pozerala na knihu v našej knižnici, ktorá sa volala Tušenie tieňa. Netuším o čom bola, snáď som ju ani nikdy nemala v ruke. Ale jej názov sa mi vryl pod kožu. Keď niekto hovorí, že je niečo úplne úžasné alebo úplne nanič, vždy spozorniem. Tuším tieň. Tuším, že to nie je celá pravda.

Aby som nebola pokrytec, musím si vstúpiť do svedomia a verejne priznať, že aj môj blog bol zatiaľ taká sladká óda na materstvo. A tak som si povedala, že treba povedať celú pravdu. Aby bola rovnováha. Aby ste z môjho blogu nezískali dojem, že materská dovolenka je brnkačka a naše dieťa je dokonalé. Lebo nie je.

Začnem hneď skraja. Pôrod. Úžasný zážitok. Ale samozrejme, že to bolelo. Pár dní som si nesadla a potom ma seklo v krížoch. Dojčenie. Intenzívne intímne.  Ale niekedy (hlavne v noci) je to aj únavné a nechce sa mi. Nosenie. Neviem, čo by som robila bez šatky či nosiča. Ale sú chvíle, keď si ich na seba dávam s nevôľou. Hranie sa s bábätkom. Čarovné chvíle plné bezzubých úsmevov. Ale tiež vyčerpávajúca snaha zabaviť ho dlhšie ako na pár minút. Spánok v spoločnej posteli. Nemenili by sme. Vôňa bábätka all night long, čo môže byť viac? Hm, napríklad priestor na spanie? Chrumka a jej nočná gymnastika nám občas dávajú zabrať...

Mohla by som pokračovať do nekonečna. Každé A má aj svoje B. A je fajn si to priznať. Najmä pred samým sebou. Odkedy som si dovolila rezignovať z času na čas na všetky matersko-manželské povinnosti, cítim sa lepšie. Tak nejako skutočnejšie. Viete, ja si vás vypočujem aj keď bude hovoriť len o tom úžasnom či len o tom, čo je nanič. Už mám na to za tie roky filter, ktorý mi pomáha ten príliv ružovej či čiernej zvládnuť. Dôležité je, aby ste boli úprimní k sebe. A aby ste ten tieň, čo schovávate, pustili aspoň občas von. Nech sa prevetrá.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára